lørdag 2. juli 2011

Lettvint middag


Jeg fant en bok jeg bare "måtte" kjøpe, "Lettvint middag i gryte og langpanne" av Marit Røttingsnes Westlie. Her er det mange enkle og inspirerende matretter!

Det jeg så langt har prøvd ut, er kyllinggryte med poteter og bacon. Den falt i smak hos alle sammen.

Siden jeg syntes maten var litt vel salt - selv om jeg bare brukte en halv buljongterning på 5 dl vann - sløyfet jeg saltet til slutt. Jeg hadde i ekstra vann (og melk), dessuten brukte jeg litt potetmel for å få suppen tykkere. Det ble bra.

Det blir nok flere retter fra boken etter hvert!

3 kommentarer:

  1. Det lyder lækkert. Kylling er tit på bordet hos os, og det er fint at kunne variere retterne.

    SvarSlett
  2. Ser veldig godt ut!
    Praktisk å kunne ha alt i ei gryte/panne, så eg skal jammen sjå etter denne kokeboka, eg og.
    Eg er heller ikkje så glad i for salt mat; heller salte ekstra om det trengs ved servering..
    Siri

    SvarSlett
  3. Må si dette så fristende ut!!
    Ikke sant en av og til finner bøker en bare "må" ha, joda jeg kjenner meg igjen, tror jeg har et kronisk innslag av det der... ;))
    Takk igjen for fine tips!
    Varm klem fra Lokki

    SvarSlett